3D animatie laten maken

3D animaties maken het verschil

Een 3D animatie laten maken is een slimme videomarketing strategie. Want een 3D animatie is een geschikte manier om een product of dienst op een simpele en verhelderende manier uit te leggen. Het dwingt je om in korte tijd tot de kern te komen en deze over te brengen.

Ieder bedrijf is uniek, zowel qua producten als de bedrijfsidentiteit. Daarom is elke 3D animatie maatwerk. Welk verhaal wil je vertellen, wat wil je laten zien en hoe diep wil je de materie induiken? Vragen zoals deze worden gesteld tijdens de eerste gesprekken, de zogeheten oriëntatiefase. Af kaderen wat relevant is en uitsluiten wat niet relevant is. Dit is essentieel om de kijker te blijven boeien, zonder de boodschap uit het oog te verliezen.

Het gehele proces

Tijdens de oriëntatiefase maak je kennis met het animatiebureau. Aan de hand van gesprekken komt het animatiebureau meer over je bedrijf, product en dienst te weten. Er wordt een concept uitgewerkt, die meerdere keren over en weer gaat om uiteindelijk tot een definitieve versie te komen.

Er moet nagedacht worden over vele facetten van het animeren, zoals de voice-over tekst en stem. Wat wil je in beeld laten zien en wat wil je dat de voice-over gaat vertellen? Wanneer je iets wil benadrukken, laat je de voice-over het zeggen. Bij andere punten is dit niet nodig en spreekt de animatie voor zich. Dit komt samen in een storyboard, wat leest als een soort stripverhaal met per scène een afbeelding en tekst.

En dan komt alles tot leven: de animeerfase. In deze fase komen de stilstaande afbeeldingen tot leven. Het idee wat je in eerste instantie voor je had, wordt nu realiteit. Tot slot voorzien de sound engineers de 3D animatie van passende muziek en sound effects.

De kosten

Veel bedrijven stellen logischerwijs de vraag: "Wat kost zoiets nou?". Er is hier echter geen eenduidig antwoord voor te geven en is afhankelijk van vele factoren. Vergelijkbaar met een vraag als: "Hoeveel kost een auto?". Iedere 3D animatie is anders en het is dus afhankelijk van de stijl, lengte en of er nog een extra videomarketing schil overheen komt. In een eerste gesprek wordt vaak veel duidelijk en kan er een prijsschatting gegeven worden.