Display adverteren wordt steeds populairder bij ondernemers. Zowel grote corporaties als kleine mkb'ers zien het nut van deze vorm van adverteren in. Logisch, want display adverteren biedt veel mogelijkheden voor bedrijven.
Display advertising is het online adverteren met afbeeldingen en video's. Het kan ingezet worden met verschillende doeleinden. Zo is het bij uitstek geschikt om veel bereik op te bouwen onder je doelgroep. De display advertenties worden vertoond op vele websites en in vele apps, waardoor je in korte tijd een heleboel mensen kunt bereiken.
Je kunt de advertenties dan ook inzetten met verschillende doeleinden. Je kunt werken aan je naamsbekendheid. Maar, ook kun je bijvoorbeeld de aankoop van een product of dienst stimuleren met actiegerichte advertenties. Tot slot is remarketing een mogelijkheid: het opnieuw targeten van mensen die je al eerder bereikt hebt via bijvoorbeeld social media of je website.
Je kunt zelf aan de gang met display advertenties via bijvoorbeeld het netwerk van Google. Meer bedrijven kiezen er echter voor om een gespecialiseerd bureau voor display advertising in te zetten. Deze partijen zijn gespecialiseerd in het optimaliseren van de advertenties en hebben toegang tot een uitgebreid netwerk van advertentieplatforms.
Deze platforms zijn een soort marktplaatsen waar advertentieruimte wordt geveild. Hierdoor zijn deze bureaus in staat om effectiever en efficiënter display campagnes in te zetten, waardoor je in de meeste gevallen goedkoper uit bent.
Zowel grote corporaties als kleine lokale bedrijven maken gebruik van deze vorm van adverteren. Voor grote corporaties is het een onmisbaar onderdeel van de marketingmix. Voor kleine ondernemers kan het een speerpunt van marketing zijn. Ook omdat je met deze manier van adverteren heel gericht kunt targeten. Je kunt zelf lokaal tot op enkele meters nauwkeurig bepalen waar je advertentie getoond wordt.