Facebook marketing

Hoe het succes van uw Facebook-marketing te meten?

Als het gaat om het meten van het succes van uw Facebook marketing, zijn er twee verschillende opties die Facebook paginabeheerders biedt: Facebook-inzichten en Facebook-analyses.

Facebook-inzichten

Het monitoren van de pagina-inzichten van uw merk is een goede manier om te weten of uw marketinginspanningen werken of niet. Met pagina-inzichten kunnen marketingteams achterhalen met welke berichten uw publiek het meest interactie heeft. Marketeers kunnen verschillende meetwaarden volgen, waaronder:

Bereiken
Verloving
Door kijkers ondernomen acties
Weergaven en meer
Facebook-analyse
Met Facebook-analyse kunnen marketingteams zien hoe mensen niet alleen omgaan met hun merk, maar ook hoe ze erover leren en hoe ze klanten worden.

Deze functie helpt marketingteams bij het analyseren en bewaken van een verscheidenheid aan gegevens en andere functies, zoals:

Trechters
Retentie in de tijd
De levenslange waarde van uw klanten
Gebruikersdemografie en meer
Doet Facebook-marketing er echt toe?
Met zoveel mensen die Facebook dagelijks over de hele wereld gebruiken, is het gewoon logisch om te profiteren van Facebook-marketing.

Hoewel andere sociale-mediasites steeds populairder worden, gebruiken mensen Facebook nog steeds op grote schaal vanwege de eenvoud en hoe vertrouwd ze zijn geraakt met het platform (om nog maar te zwijgen van de wereldwijde populariteit).

U wilt uw publiek ontmoeten waar zij het grootste deel van hun tijd doorbrengen. Met andere woorden, gebruik Facebook om vragen van klanten en ondersteuningsproblemen te beantwoorden. Facebook geeft gebruikers de kans om hun opmerkingen en zorgen te laten horen.

Door rechtstreeks op Facebook te reageren, kunt u een gevoel van vertrouwen en een eenvoudigere gebruikerservaring creëren, wat essentieel is voor uw online reputatie.

Sterker nog, als je eenmaal die band met consumenten hebt opgebouwd, is de kans groter dat ze meer betrokken raken bij je merk, aankopen doen en zich zelfs aanmelden voor je e-maillijst voor meer exclusieve inhoud en specials.

Wat nu?

Omdat sociale media zo effectief zijn, kun je je afvragen of e-mailmarketing nog werkt. Het simpele antwoord daarop is ja. En in ons artikel over dit onderwerp gaan we dieper in op waarom.