Als je net begint met adverteren op Instagram, is de kans groot dat je niet precies weet welk publiek je wilt bereiken. Dit zal met de tijd komen, en misschien moet je er in het begin gewoon mee spelen. (Als je tips wilt om je te helpen bij het kiezen van de juiste doelgroep, kijk dan op deze pagina.)
Tijdens deze stap zult u merken dat de ingebouwde targeting van het platform zo eenvoudig of zo uitgebreid kan zijn als u nodig heeft, met opties zoals:
Plaats
Leeftijd
Geslacht
Taal
Relatie
Opleiding
Het werk
Financiële status
Thuis
Etnische affiniteit
Generatie
Ouders
Politiek (alleen VS)
Levensgebeurtenissen
Interesses
Gedrag
verbindingen
U kunt een zogenaamde aangepaste doelgroep maken om mensen te bereiken die al interactie hebben gehad met uw bedrijf, of een vergelijkbare doelgroep om nieuwe mensen op Facebook te bereiken die vergelijkbaar zijn met uw meest waardevolle doelgroepen.
Met het advertentieplatform kun je ook de doelgroep die je maakt opslaan om op een later tijdstip opnieuw te gebruiken, wat goed kan zijn als je aan het experimenteren bent en de exacte doelgroep wilt onthouden die je voor bepaalde campagnes hebt gebruikt.
Wat betreft het doel dat we hebben gekozen - "mensen naar uw website sturen" - willen we ons richten op een meer specifieke groep mensen: het type mensen dat daadwerkelijk geïnteresseerd zal zijn in de inhoud die we presenteren.
Om dit te doen, gaat u naar het gedeelte 'Gedetailleerde targeting' en zoekt u naar verschillende demografische gegevens, interesses of gedragingen die van toepassing zijn op uw doelgroep. Hier is een voorbeeld van een (zeer klein) publiek, om u de verschillende manieren te laten zien waarop u bepaalde mensen kunt targeten:
This step is the biggest differentiator between setting up Facebook ads vs. Instagram ads. To move forward with the Instagram ad, you'll want to uncheck all the boxes except for "Instagram."
Lees meer over Instagram advertising