TikTok is een vrij nieuw platform waar, vooral, je jongere generatie veel gebruik van maakt. Met een heleboel korte video's geproduceerd door de gebruiker wordt je aandacht volledig vastgehouden. Waar het platform TiKTok eerder nog wat afwachtend was in het laten zien van advertenties, zijn ze daar nu toch wel mee bezig.
Het zal je wellicht al opgevallen zijn dat het plaatsen van een advertentie niet zo eenvoudig is als bij Facebook of Linkedin. Dat komt omdat je niet zomaar een advertentie op TikTok kan plaatsen, maar hiervoor een speciale licentie nodig hebt. Niet ieder online marketing bureau krijgt dat zomaar. Volgens het platform TikTok is het belangrijk dat er voldaan wordt aan bepaalde kwaliteitsnormen. Wil je adverteren op TikTok dan kun je in zee gaan met een online marketing bureau of proberen zelf een licentie te krijgen.
Jouw doelgroep zit niet op TikTok? Onzin! Er heerst een foutieve gedachte dat alleen Generatie Z gebruikt maakt van TikTok en dat adverteren op TikTok daarom geen zin heeft. Onzin! TikTok is flink aan de weg aan het timmeren en heeft nu al meer dan 3 miljoen gebruikers in Nederland. Waarvan er inderdaad veel tussen de 14 en 24 jaar oud zijn, maar ook de oudere generatie begint TikTok mee te nemen in de dagelijkse consumptie van Social Media.
In-Feed Ads
Er zijn een heleboel verschillende mogelijkheden om een betaalde advertentie te plaatsen op TikTok. 1 van deze manieren is het een in-feed ads. Zie voor je een korte video die wordt gespeeld op het scherm van een gebruikers.
Brand takeover
Maar ook een andere optie is een videocampagne die ook wel een brand takeover wordt genoemd. Wanneer je als gebruiker de app opent krijg je gelijk de video met beeld en geluid te zien. Dit is een hele verleidelijke manier want het kan goed zijn dat de gebruikers blijft hangen.